måndag 5 juli 2010

Statusuppdatering
















Nu har vi gått ett varv runt Almedalen. (Se bild 3). Jag kan rapportera att solen skiner och att Visby visar sig från sin allra vackraste sida. Än så länge är det ganska lugnt, om det beror på att det är hyfsat tidigt på morgonen eller måndag, vet jag inte. (Se bild 2, såhär tomt kommer det garanterat inte vara ikväll).
Jag måste bara berätta att jag fick gåshud när jag gick uppför Strandvägen innan idag, vilket engagemang det finns alltså. Antalet tröjor med budskap är många, antalet reklam-flyers fler och i hörn här och var står folk och försöker argumentera för just sin sak. Det är en häftigt känsla att få vara del av detta.
Statusuppdatering såhär långt:
Hört: En del av Sveriges radios sändning härifrån.
Sett: Fredrik Reinfeldt med livvakter, bildbevis finns ovan. (Se bild 1).
Luktat: Just nu luktar Visby hav och tång blandat med viss svett och parfym.
/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar